3

*** Οι φωτογραφίες και οι εικόνες του παρόντος ιστολογίου ανήκουν στον Blogger και προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα που κατέχει ο ίδιος. ***

Please translate to your language.

Διαμόρφωση CW με υπολογιστή

Από τη συλλογή  του Blogger
Διαβάζουμε στη Wikipedia
«Ο τρόπος επικοινωνίας με σήματα Μορς δημιουργήθηκε αρχικά για τον ηλεκτρικό τηλέγραφο του Σάμιουελ Μορς στα μέσα της δεκαετίας του 1830. Επίσης χρησιμοποιήθηκε εκτενώς στην πρώιμη ραδιοεπικοινωνία από τις αρχές του 1890. Η χρήση του προϋποθέτει την ύπαρξη ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού, για το λόγο αυτό η ανάπτυξη πιο σύγχρονων μεθόδων και τεχνολογιών επικοινωνίας συνέβαλε στην κατάργησή του στα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Σήμερα χρησιμοποιείται μόνο σε εξειδικευμένες εφαρμογές όπως οι ραδιοφάροι. Επίσης χρησιμοποιείται συστηματικά από τους ραδιοερασιτέχνες.»

Από τη συλλογή  του Blogger
Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο και αντιδεοντολογικό να εκπέμπουμε με διαμόρφωση χειριστηρίου αξιοποιώντας κατάλληλα προγράμματα υπολογιστή (software). Οι ραδιοερασιτέχνες αυτοί που χρησιμοποιούν υπολογιστές για το σκοπό αυτό γνωρίζουν χειριστήριο; η απάντηση που θα δίναμε είναι σαφώς ΟΧΙ, χωρίς να θέλουμε να τους προσβάλουμε. 
Γνωρίζουν ότι ;

1.   Είναι διαμόρφωση αποκλειστικά για χρήση μυαλού, χεριού και αυτιού.
2.  Δεν σχεδιάστηκε ούτε ανακαλύφθηκε το μορσικό για να ενταχθεί κάποια στιγμή μελλοντικά σε χρήση μέσω υπολογιστή.
3.   Ίσως ο Morse να μην είχε προχωρήσει στην ανακάλυψη αυτή αν γνώριζε την εξέλιξη του.
4.   Υπάρχουν σήμερα πάρα πολλοί ραδιοερασιτέχνες που είναι παραδοσιακοί χρήστες του μορσικού χειριστηρίου, με την μορφή που ανακαλύφθηκε. Είναι λογικό να μην μπορούν να συναγωνιστούν τις πολύ υψηλές ταχύτητες σημάτων από υπολογιστή.
5.  Οι κανόνες ευγένειας επιβάλουν να δίνουμε με την ίδια ταχύτητα γραμμάτων ανά λεπτό με αυτήν που μας δίνουν και όχι με μεγαλύτερη. 
6.   Το μορσικό χειριστήριο δεν είναι ψηφιακή διαμόρφωση και δεν πρέπει να γίνει.
7. Οι μοναδικοί που σήμερα χρησιμοποιούν τα σήματα Μορς είναι οι ραδιοερασιτέχνες. Πουθενά αλλού δεν έχουν εφαρμογή.
8.   Πρέπει να παραμείνει στη μορφή χωρίς την χρήση υπολογιστών προς τιμήν του εφευρέτη του πρώτου αυτού τρόπου επικοινωνίας σε μεγάλες αποστάσεις αλλά και όλων αυτών που ονομάζονται «μαρκόνιδες» και που σήμερα τους έχει απομακρύνει η τεχνολογία από τις θέσεις αυτές.
9.  Σε διαγωνισμούς δεν είναι ίσοι οι όροι συμμετοχής όταν χρησιμοποιούμε απίστευτες ταχύτητες σε σχέση με τους παραδοσιακούς χειριστές μορσικού.
10. Είναι πολύ εύκολο σήμερα που όλοι διαθέτουμε υπολογιστές να τους χρησιμοποιήσουμε για εκπομπή και λήψη με διαμόρφωση μορσικού χειριστηρίου, υπάρχουν όμως ειδικές ψηφιακές διαμορφώσεις και μάλιστα σε μεγάλη ποικιλία που μπορούμε να ασχοληθούμε με επιτυχία και να πετύχουμε καλλίτερες επαφές από ότι  αυτές με το μορσικό.
11. Ο χειρισμός του κλειδιού είναι τέχνη ας το αφήσουμε εκεί και ας μη το "βιομηχανοποιήσουμε" περαιτέρω.

Από τη συλλογή  του Blogger
Μπορούμε να παραθέσουμε πολλά ακόμη επιχειρήματα, όμως πρέπει να καταλάβουμε ότι έχουμε την ηθική υποχρέωση να κρατάμε ζωντανή αυτή τη διαμόρφωση για πολλά πολλά χρόνια ακόμη προς τιμήν όλων αυτών που την αξιοποίησαν επί σειρά ετών και την τίμησαν και όχι  να την καταστήσουμε ψηφιακή μέσω υπολογιστή, γιατί τότε χάνει την αξία της και το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε.

Μπορεί για μερικούς οι απόψεις αυτές να φανούν «αιρετικές» αλλά εκφράζουν ένα υπαρκτό πρόβλημα που πρέπει η διεθνής κοινότητα ραδιοερασιτεχνών να ασχοληθεί προκειμένου να βρεθεί λύση.

Στο άρθρο αυτό όπως και σε όλα τα αναρτημένα στο παρόν Blog εκφράζουν αποκλειστικά απόψεις του Blogger στο προβλεπόμενο πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των Blogs. Οι απόψεις αυτές έχουν ως βάση τις θεωρητικές γνώσεις αλλά και την πείρα που έχει αποκτηθεί τα 45 και πλέον έτη που χρησιμοποιεί τα ερτζιανά.
Πολλά 73 de SV1AHH


Από τη συλλογή  του Blogger