Μετατροπέας 50 σε 75 Ω και φίλτρο για spurious...

Κατασκευή Μετατροπέα από 50 σε 75 Ohms για όλες τις Μπάντες των Βραχέων..
Παρουσιάζουμε μια ιδιαίτερα χρήσιμη κατασκευή του SV1AHH από τη δεκαετία του 80….


Κλικ για μεγέθυνση.
Η κατασκευή αυτή μετατρέπει τη σύνθετη αντίσταση των 50 Ohms σε 75 από τους 2 έως τους 30 Mhz. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να συνδέσει το ομοαξωνικό των 50 Ohms σε ένα δίπολο 75 Ohms. Γνωρίζουμε ότι η αντίσταση ενός ευθύγραμμου διπόλου είναι 75 Ohms. Ο μετατροπέας αυτός προσαρμόζει απόλυτα με πολύ χαμηλό λόγω στασίμων το δίπολο πάνω στην κάθοδο (RG-8, RG-58, RG-213).
Η έξοδος των πομποδεκτών είναι 50 Ohms. Οι κάθοδοι που χρησιμοποιούμε έχουν την ίδια σύνθετη αντίσταση με αυτήν του πομποδέκτη. Τα δίπολα τοποθετημένα σε διάταξη Inverted V παρουσιάζουν σύνθετη αντίσταση 50 Ohms τα ευθύγραμμα όμως παρουσιάζουν 75.

Κλικ για μεγέθυνση.
Τα σχηματικό διάγραμμα δείχνει ακριβώς πως είναι συνδεδεμένα τα πηνία προκειμένου να επιτευχθεί η μετατροπή των αντιστάσεων. Οι πυκνωτές που χρησιμοποιούνται είναι:  C1= silver mica 100 pF και C2= silver mica 10 pF
Τα δυο βύσματα είναι τα γνωστά μας PL259 και το κουτάκι αλουμινένιο. O φερρίτης είναι ο FT-240-61 ή κάποιος άλλος παρόμοιος. Το πηνιόσυρμα  που έχει χρησιμοποιηθεί είναι «βερνικωμένο» των 2mm.

Ο έλεγχος της κατασκευής μας μπορεί να γίνει με ένα dummy load των 75 Ohms. Συνδέουμε τον πομποδέκτη σε μια γέφυρα στασίμων και στη συνέχεια το μετατροπέα στο dummy load. Πρέπει οι μετρήσεις μας να είναι κάτω από 1:1,2 σε όλες τις πάντες των βραχέων. 

Κλικ για μεγέθυνση.
Έχει γίνει προσεκτικότατος έλεγχος με spectrum analyzer στο φάσμα των LF, MF, VHF, και UHF και δεν βρέθηκαν spurious…  Η ανώτατη ισχύς που μπορεί να αντέξει ο μετατροπέας είναι 1.500 Watt.  Οι μετρήσεις μας έγιναν με 1500 Watt. (Kenwood TS-480+linear). Δεν ζεστάθηκαν τα τυλίγματα αλλά ούτε και ο φερρίτης με πατημένο το χειριστήριο για 3 λεπτά.
Αν τοποθετηθεί σε εξωτερικό χώρο θα πρέπει το κουτί να κλείσει με το καπάκι του και να στεγανοποιηθεί πολύ καλά για να αποφευχθεί η εισροή υγρασίας στο κουτί. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάλλιστα και στο κέντρο πολλαπλών διπόλων που είναι τοποθετημένα σε ευθεία γραμμή. 
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ LINK ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΑΥΤΗΣ...

Αριστερά τα 50 και δεξιά τα 75 Ohms























73 de SV1AHH